В липні 2008 року почав працювати інженером-програмістом Центру інформаційних технологій Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
З серпня 2009 по червень 2010 року працював на посаді старшого лаборанта кафедри фізики та астрономії та методики їх викладання.
З липня 2010 року працював лаборантом кафедри техніко-технологічних дисциплін, за сумісництвом – викладачем.
В листопаді 2010 зарахований до аспірантури Одеської державної академії будівництва та архітектури.
З вересня 2011 р. до травня 2012 р. працював на посаді вчителя Берестівецької ЗОШ І – ІІІ ст. Уманського району за сумісництвом.
В травні 2013р. захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю «Будівельні конструкції, будівлі та споруди».
02.09.2013 р. – 01.12.2013 р. – викладач кафедри професійної освіти та комп’ютерних технологій;
02.12.2013 р. – 01.09.2014 р. – старший викладач кафедри професійної освіти та комп’ютерних технологій;
З 01.09.2014 р.– доцент кафедри професійної освіти та технологій за профілями.
З вересня 2019 завідувач кафедри професійної освіти та технологій за профілями.
Досліджує оптимізацію методичної системи навчання інформатики у коледжах технічних напрямів; психолого-педагогічні особливості використання інформаційних технологій в підготовці фахівців у вищій школі.
1) наявність не менше п’яти публікацій у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection:
- Мельник О. С. Формування критичного оцінювання інформації в мережі інтернет студентів коледжу. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2021. 12 (168). С. 221–226. https://visnyk.chnpu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/437/466
- Ткачук С.І., Мельник О.С. Використання інформаційно-методичного забезпечення студентами закладів професійної освіти. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. Умань: Візаві, 2021. Вип. 2(6) Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань : Візаві, С. 209-215. http://ppsh.udpu.edu.ua/article/view/248219
- Ткачук С., Мельник О. Конструктивні вимоги до впровадження інформаційно-методичного забезпечення в закладах професійно-технічної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2022. № 2. С. 62–67. http://znp.udpu.edu.ua/article/view/262919
- Ткачук С., Мельник О., Чичук В.М. Соціально-педагогічні передумови розвитку професійних цінностей педагогів в системі підвищення кваліфікації. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2022. № 2. С. 88–95. http://psv.udpu.edu.ua/article/view/267628
- Гвоздецька Ю., Мельник О., Філімонова І. Шляхи подолання студентського плагіату в освітньому процесі підготовки майбутніх фахівців професійної (професійно-технічної) освіти. Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. 2022. Вип. 5 (136). С. 55–60. http://visnikkrnu.kdu.edu.ua/statti/2022_5_7.pdf
- Ткачук, С. ., Мельник , О. (2023). Методика вивчення семантики мов програмування студентами закладів професійної освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 1(1), 177–184. https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.23
- Ткачук, С., Мельник, О., Ворошилов, С. (2023). Впровадження технологій мобільного навчання у системі дистанційної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 72–78. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2023.276939
- Ткачук, С., Мельник, О., & Коробань, О. (2024). Педагогічні умови підготовки студентів закладів професійної освіти в галузі WEB-розробок. Проблеми підготовки сучасного вчителя, (1(29), 67–73. https://doi.org/10.31499/2307-4914.1(29).2024.305096
- Мельник, О., & Коробань, О. (2024). Роль інноваційних технологій у формуванні міжкультурної компетентності майбутніх викладачів комп’ютерних технологій професійної освіти в умовах інтернаціоналізації. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 104–111. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2024.306337
3) наявність виданого підручника чи навчального посібника (включаючи електронні) або монографії (загальним обсягом не менше 5 авторських аркушів), в тому числі видані у співавторстві (обсягом не менше 1,5 авторського аркуша на кожного співавтора):
- Інтеграція теоретичних і практичних психолого-педагогічних знань як засіб удосконалення професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів : колективна монографія / Мельник О. С., Гедзик А. М., Ткачук С. І. [та ін.] ; за заг. ред. О. С. Мельника ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань. : Візаві, 2020. – 148 с. (Розглянуто та рекомендовано до друку вченою радою Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (протокол №- від .12.2020 р.)
- Мельник О.С. Напруженно-деформований стан залізобетонних елементів фортифікаційних споруд та укриттів : кол. монографія. / Мельник О. С., Ворошилов С. В, Мельник О. В. ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. – Умань : Візаві, 2023. – 228 с.
14) керівництво студентом, який зайняв призове місце на I або II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або робота у складі організаційного комітету / журі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт), або керівництво постійно діючим студентським науковим гуртком / проблемною групою; керівництво студентом, який став призером або лауреатом Міжнародних, Всеукраїнських мистецьких конкурсів, фестивалів та проектів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі міжнародних, всеукраїнських мистецьких конкурсів, інших культурно-мистецьких проектів (для забезпечення провадження освітньої діяльності на третьому (освітньо-творчому) рівні); керівництво здобувачем, який став призером або лауреатом міжнародних мистецьких конкурсів, фестивалів, віднесених до Європейської або Всесвітньої (Світової) асоціації мистецьких конкурсів, фестивалів, робота у складі організаційного комітету або у складі журі зазначених мистецьких конкурсів, фестивалів); керівництво студентом, який брав участь в Олімпійських, Паралімпійських іграх, Всесвітній та Всеукраїнській Універсіаді, чемпіонаті світу, Європи, Європейських іграх, етапах Кубка світу та Європи, чемпіонаті України; виконання обов’язків тренера, помічника тренера національної збірної команди України з видів спорту; виконання обов’язків головного секретаря, головного судді, судді міжнародних та всеукраїнських змагань; керівництво спортивною делегацією; робота у складі організаційного комітету, суддівського корпусу:
Робота у складі журі Всеукраїнського турніру юних інформатиків 2023-2024рр. https://sites.google.com/view/informaticaturnir/члени-журі/2023-2024?authuser=0
20) досвід практичної роботи за спеціальністю не менше п’яти років (крім педагогічної, науково-педагогічної, наукової діяльності).Член Українського товариства з механіки руйнування матеріалів