Новини, Трудове навчання

Досвід науковців, вчителів-практиків – майбутнім вчителям технологій

16 грудня відбувся міжрегіональний науково-методичний семінар «ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИМІРІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ». Захід відбувався за участі кафедри технологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка та Комунального закладу «Кропивницький міжшкільний ресурсний центр №1» Кропивницької міської ради». До семінару долучилися викладачі та студенти зазначених ЗВО.

Метою заходу стало обговорення Державного стандарту базової середньої освіти, зокрема – технологічної освітньої галузі, та особливостей новітніх тенденцій викладання курсу «Технології» в Новій українській школі. Спікерами семінару стали науковці – розробники Стандарту та вчителі-практики – автори модельних програм для НУШ – доктор педагогічних наук, професор Чистякова Л. О., доктор педагогічних наук, доцент Фурсикова Т. В., доктор педагогічних наук, професор Терещук А. І., методист відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту загальної середньої освіти в Новій українській школі Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Дятленко О. М. Зокрема, спікер семінару Терещук Андрій Іванович, завідувач кафедри технологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктор педагогічних наук, професор, розробник Державного стандарту базової середньої освіти виступив з доповіддю «РЕАЛІЗАЦІЯ ДЕРЖСТАНДАРТУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ».

Упродовж семінару висвітлювались наступні питання: про моделювання освітнього середовища (Абрамова Оксана Віталіївна, розробник Держстандарту кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка), про новітні форми викладання курсу «Технології», створення модельних програм (Ходзицька Ірина Юліївна, Відмінник освіти, учитель-методист, учитель вищої категорії, керівник авторського колективу підручників із трудового навчання для 5–9 класів, розробник модельної програми з технологічної освітньої галузі НУШ), про нові форми організації освітнього процесу в міжшкільних ресурсних центрах (Горобець Олена Валеріївна, директор Комунального закладу «Кропивницький міжшкільний ресурсний центр №1» Кропивницької міської ради»).

Усі доповіді жваво обговорювалися учасниками семінару, акцентувалася увага на тому, що в період стрімких змін в освіті, важливо чітко розуміти ті завдання, які виступають перед освітянською спільнотою та швидко реагувати на ці виклики. Зокрема, оновлення освітнього процесу з «Технологій» потребує, відповідно, удосконалення та переформатування змісту підготовки майбутніх учителів технологічної освітньої галузі, які невдовзі почнуть працювати за новими вимогами.

Учасники семінару одностайно відзначили, що такі спільні заходи між закладами вищої освіти і закладами загальної середньої освіти сприяють удосконаленню підготовки майбутніх фахівців технологічної освіти до викладання курсу «Технології» в НУШ.