Новини

Науково-практичний семінар «Технологічна освіта у новій українській школі: погляд у майбутнє»

На кафедрі технологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини відбувся семінар-практикум для вчителів технологій та трудового навчання закладів загальної середньої освіти Уманської територіальної громади.

Захід організовано кафедрою технологічної освіти, на факультеті інженерно-педагогічної освіти у співпраці з Управлінням освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради, а також закладом загальної середньої освіти Уманською гімназією №8 Уманської міської ради.

З вітальним словом до учасників семінару звернулася помічник ректора, професор УДПУ імені Павла Тичини,  Світлана Цимбал-Слатвінська.

У першій частині заходу, завідувач кафедри Андрій Терещук, у своєму виступі відзначив основні напрями розвитку технологічної освітньої галузі в контексті Нової української школи. Державні стандарти НУШ розкривають нові можливості для вчителів технологій, і зокрема моделювати освітній процес, націлений на інтереси та природні здібності учнів. Виступ завідувача кафедри, викликав зацікавленість серед учасників семінару.

Генадій Шелепко, директор Уманської гімназії №8, розкрив загальні питання пов’язані з компетентністним навчанням у сучасному закладі освіти у вимірі Нової української школи.

Світлана Цимбал-Слатвінська продовжила семінар із темою «Формування професійної траєкторії розвитку педагога». Виступ привернув увагу досвідчених педагогів, адже йшлося про перспективи професійного зростання, особливо в умовах змін і нових викликів у сфері освіти.

На семінарі було презентовано Модельну навчальну програму«Технології. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Терещук А. І., Кліщ О. М., Мороз О. О.), яка на початку цього навчального року одержала гриф МОН України («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», наказ Міністерства освіти і науки України від 10.09.2024 № 1279) для впровадження в освітній процес закладів базової середньої освіти.

Оксана Кліщ представила структуру модельної програми, стисло розкрила її  зміст.  Серед ключових особливостей програми було виділено:

– адаптивність до різних умов навчання;

– орієнтири у вигляді етапів проєктування;

– увагу до профорієнтаційної складової;

– повну відповідність вимогам Державного стандарту базової середньої освіти;

– варіативність видів навчальної діяльності;

– наявність у змісті програми орієнтовного освітнього продукту.

Олена Мороз окреслила подальші кроки впровадження модельної програми, які включають розробку навчальної програми, календарного-тематичного  планування та створення  шкільного підручника.

Презентовану модельну навчальну програму можна знайти на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України в розділі модельних навчальних програм для 5-9 класів Нової української школи.

Практична частина семінару проходила у форматі інтерактивної взаємодії «Шляхи розвитку технологічної освіти у Новій українській школі».

Модератори Оксана Кліщ,  Віталій Потапкін, Олена Мороз  залучили присутніх вчителів до обговорення проблем технологічної освіти у Новій українській школі.

Вчителі технологій активно взялись до обговорення запропонованих питань, щиро і професійно висловлювали своє бачення, працювали в групах, емоційно і продуктивно обговорювали висловлені ідеї та пропозиції. Семінар у практичній частині був насиченим і цікавим для всіх без виключення його учасників.

Підсумкова дискусія під керівництвом Андрія Терещука, дозволила сформулювати ключові рекомендації щодо розвитку технологічної освіти в Уманському регіоні.  Учасники відзначили цінність отриманого досвіду та нових ідей для вдосконалення освітнього  процесу.

АВТОР ДОПИСУ

Терещук Андрій Іванович

Завідувач кафедри технологічної освіти, доктор педагогічних наук