- Про факультет
- Безпека життєдіяльності
- Новини
- Керівництво
- Структура
- Вчена рада факультету
- Курси підвищення кваліфікації
- Випускники
- Психолог університету
- Контакти
- Скринька довіри
Освітні виклики сьогодення – в центрі уваги науково-дослідної лабораторії «Актуальні проблеми професійної та технологічної освіти»

16 травня 2025 року на факультеті інженерно-педагогічної освіти відбулося важливе засідання науково-дослідної лабораторії, ключовим питанням якого стало обговорення наскрізних програм практик для здобувачів вищої освіти освітніх ступенів «Бакалавр» та «Магістр».
У засіданні взяли участь завідувач лабораторії Олег Авраменко, декан факультету інженерно-педагогічної освіти Станіслав Ткачук, заступник декана з практик Тамара Кравченко, завідувач кафедри технологічної освіти Андрій Терещук, завідувач кафедри професійної освіти та технологій за профілями Олексій Мельник, а також гаранти освітніх програм та керівники практик.
Основною метою зустрічі стало вдосконалення організації та змістовного наповнення практичної підготовки студентів факультету, що є невід’ємною складовою якісної освіти майбутніх фахівців. Завідувач лабораторії Олег Авраменко, на початку засідання окреслив важливість практичної складової у формуванні професійних компетентностей випускників та наголосив на необхідності узгодження підходів до проведення різних видів практик на бакалаврському та магістерському рівнях.
Також було представлено учасникам проєкт оновленого положення про науково-дослідну лабораторію «Актуальні проблеми професійної та технологічної освіти», проєкт плану засідань лабораторії на 2025-2026 н.р.
У своєму виступі заступник дeкана з практик Тамара Кравченко окреслила актуальні проблеми проходження різних видів практик здобувачами вищої освіти, зокрема в умовах змішаного навчання. Вона зауважила, що метою практик має бути закріплення та поглиблення теоретичних знань та їх трансформація у систему фахових компетентностей майбутніх педагогів, формуванні навичок творчого застосування сучасних методик викладання дисциплін у сфері технологічної та професійної освіти.
У процесі обговорення гаранти освітніх програм розкрили особливості організації та специфіку проведення різних видів практик за освітньо-професійними програмами. Навчальні та виробничі практики виступають ключовими компонентами освітнього процесу, які посилюють практичну складову професійної підготовки та сприяють удосконаленню професійної компетентності здобувача вищої освіти.
Під час обговорення було висловлено ряд цінних пропозицій щодо оптимізації змісту практик, налагодження ефективнішої співпраці з базами практик та впровадження інноваційних форм і методів їх проведення. Зокрема, обговорювалися можливості використання сучасних цифрових технологій у процесі організації та звітності з практик, а також питання адаптації програм практик до вимог ринку праці та потреб роботодавців.
Засідання науково-дослідної лабораторії засвідчило глибоке розуміння важливості практичної підготовки у формуванні висококваліфікованих педагогічних кадрів для сфери професійної та технологічної освіти. Учасники обмінялися досвідом, визначили ключові напрями подальшої роботи з удосконалення наскрізних програм практик та визначили конкретні кроки для впровадження сучасних педагогічних технологій у практичну підготовку студентів факультету інженерно-педагогічної освіти. Результати обговорення стануть основою для подальшого розвитку та модернізації освітніх програм факультету, спрямованих на забезпечення високої якості підготовки майбутніх фахівців.