Всеукраїнська науково-практична конференція «Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи»
10-11 червня 2021 року відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Концептуалізація професійних компетентностей вчителя в умовах інноваційного освітнього простору сучасної школи» (м. Тернопіль), у якій взяв участь Терещук Андрій Іванович, завідувач кафедри технологічної освіти, факультету інженерно-педагогічної освіти Уманського державного педагогічного університету.
Конференція відбулася в режимі он-лайн.
Організаторами та співорганізаторами науково-методичного заходу стали: Міністерство освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти, Вінницький національний аграрний університет, ДУ «Інститут еволюційної екології НАН України», Білоцерківський Національний аграрний університет, Уманський державний педагогічний університет, Інститут екології Карпат України, Кременецький ботанічний сад, Харківський Національний університет мського господарства ім.. О. М. Бекетова, Тернопільський Національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, Тернопільський Національний педагогічний університет ім.. В. Гнатюка.
Модераторами заходу були: доктор біологічних наук, професор Черняк Володимир Максимович, кандидат географічних наук, доцент Вітенко Ігор Миколайович (Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти).
На урочистому відкритті заходу до учасників конференції звернувся Петровський О. М., кандидат історичних наук, доцент, директор Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти.
Доповідачі та учасники в обговореннях розкривали актуальні проблеми професійної підготовки сучасного педагога: формування психологічної стійкості вчителя у шкільному середовищі, розвиток педагога-новатора в контексті освітніх трансформаційних змін, інноваційні технології навчання в умовах Нової української школи тощо.
Зокрема, А. І. Терещук у своєму виступі окреслив умови та можливості конструювання освітнього середовища нової української школи.
А. І. Терещук акцентував увагу на проблемах вітчизняної освіти, коли українські учні не завжди готові до засвоєння знань на практиці, не вміють застосовувати знання в реальних життєвих умовах. Розв’язання цих та подібних завдань й покликана нова українська школа – відповідний Державний стандарт базової середньої освіти і розроблення на його основі модельних програм має на меті сприяти формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь. Станом на сьогодні триває експертиза модельних програм, які в подальшому візьмуть участь у пілотуванні та відповідній апробації у школах України (130 шкіл).
На прикладі модельної освітньої програми «Технології» 5-6 класи, А. І. Терещук розкрив мету, завдання та структуру модельної навчальної програми, розкрив її ключові особливості, які відрізняють її від традиційного змісту трудового навчання учнів.
Захід пройшов в атмосфері дружньої співпраці, професійного діалогу, доповіді учасників супроводжувалися запитаннями та взаємним обміном досвідом наукової та методичної роботи.