Новина

Академічна доброчесність як основа якісної освіти: кроки до досконалості

Викладачі кафедри  Андрій Терещук, Валентина Харитонова, Наталія Сусла, Олег Мелентьєв успішно завершили навчання на курсі «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів», організованому платформою масових відкритих онлайн-курсів Prometheus, і отримали відповідні сертифікати. Цей освітній проєкт спрямований на формування глибокого розуміння принципів доброчесності у викладацькій діяльності та розробку ефективних механізмів запобігання академічним порушенням у навчальних закладах. Навчання тривало 60 годин (2 кредити ЄКТС) та охоплювало широкий спектр питань, пов’язаних із формуванням політик академічної чесності, розробкою завдань, що сприяють розвитку критичного мислення, і використанням сучасних технологій для перевірки робіт на наявність плагіату.

Академічна доброчесність є основою якісної освіти та наукових досліджень. Дотримання чесних підходів до оцінювання, уникнення плагіату та етичне ставлення до використання інтелектуальної власності сприяють створенню дружнього до студентів освітнього  середовища. В умовах сучасного інформаційного суспільства, де доступ до знань став значно простішим, виникають нові виклики щодо запобігання порушенням доброчесності. Проблеми копіювання текстів без посилань, маніпуляції даними та недобросовісне оцінювання, вимагають від викладачів глибокого розуміння методів боротьби з такими явищами.

     

Проходження сертифікованих курсів забезпечує фахівців необхідними знаннями й інструментами для ефективного розв’язання цих питань. Викладачі, які пройшли навчання, готові впроваджувати сучасні підходи до формування завдань, що мотивують студентів до самостійного мислення, сприяти дотриманню принципів доброчесності у роботах студентів і підтримувати високі стандарти оцінювання. Важливо, що ці знання та практичні навички будуть використані при розробці та вдосконаленні робочих програм дисциплін, які вони викладають. Інтеграція принципів доброчесності в навчальні матеріали сприятиме кращому засвоєнню студентами навчального контенту та формуванню у них відповідального ставлення до академічної діяльності.

Сертифікація викладачів підтверджує їхню відданість принципам прозорості, чесності й професійної етики у навчальній діяльності. Це закладає основи для сталого розвитку освітнього середовища, орієнтованого на відповідальність та самовдосконалення. Академічна доброчесність формує культуру взаємної поваги між викладачами та студентами, створює умови для глибшого опанування професійних знань і підвищує загальну довіру до системи вищої освіти.

Автор допису Оксана Кліщ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *