Новина

Настановчі наради та наукові консультації з організації освітнього процесу з технологій у новій українській школі на 2023-2024 навчальний рік

З 18 по 29 серпня відбулися серпневі наради, семінари, консультації з питань технологічної освіти у Новій українській школі в яких взяв участь завідувач кафедри технологічної освіти Андрій ТЕРЕЩУК.

Перший захід відбувся 18 серпня на базі Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Тема семінару : «Організація освітньої діяльності на уроках технологій, трудового навчання у 2023-2024 н. р. та особливості впровадження НУШ  на рівні базової середньої освіти».

Учителі трудового навчання та технологій закладів загальної середньої освіти Івано-Франківської області активно висловлювалися з приводу завдань, які сьогодні постають перед школою взагалі і технологіями як предметом, зокрема. Відбулося жваве обговорення особливостей організації занять з технологій у Новій українській школі, склався цікавий діалог між учасниками зустрічі.

       

Другий семінар, який відбувся  29 серпня, у форматі круглого столу, як засідання творчої спільноти учителів трудового, професійного навчання і технологій освітніх закладів Гайворонської міської ради на тему: «Шляхи і науково-методичні заходи забезпечення трудового, допрофільного, професійного навчання, технологічної освіти, профорієнтації учнівської молоді в 20232 – 2024 навчальному році в умовах воєнного стану».  Вчителі трудового навчання й технологій Гайворонського району,  також активно долучилися до обговорень викликів, які сьогодні постають перед технологічною освітою у НУШ.

Вище згадані заходи були присвячені питанням не лише початку навчального 2023-24 року, а головним чином трудового навчання та технологій  у Новій українській школі.

Терещук А. І., розкрив концептуальні підходи до конструювання сучасного уроку технологій для Нової української школи, стисло окреслив основні положення стосовно організації заняття за умов проєктно-технологічної діяльності учнів.

Урок завжди, традиційно, сприймався як одна з основних форм організації учнів в освітньому процесі закладу освіти. Новий державний стандарт, що орієнтований на результати навчання і на можливість моделювати різноманітний зміст освіти, дозволяє визначити наступні відмінності у підготовці вчителя до занять з технологій. Так, зокрема, варто звернути увагу:

По-перше. Проєктна діяльність учнів виходить за межі класно-урочної системи, яка стає другорядною формою в організації учнів. Важливим для вчителя є таке розуміння навчальної діяльності учнів, коли вони працюють в проєкті як в освітньому середовищі, яке необмежене в часі і виходить за межі шкільної майстерні та відповідної кількості уроків. Якщо раніше вчитель розмірковував чи вистачить йому навчальних годин (одна навчальна година відповідає одному уроку) для виконання учнями проєкту, то сьогодні, йому варто замислитись: як організувати учнів в проєкті, який значно ширший за часові рамки уроку або заняття (двох спарених уроків).

По-друге, у новому Державному  стандарті освітні цілі сформульовані (загальні та конкретні результати навчання, орієнтири для оцінювання) однак зміст освіти є орієнтовним, може бути скоректовано вчителем, тому готуючись до заняття вчитель повинен моделювати зміст технологічної освіти а не формулювати «триєдину» мету як це було раніше.

Обговорення з учителями трудового навчання та технологій цих та подібних питань, відбувалося у дружній атмосфері співробітництва та взаєморозуміння.

Автор допису Оксана Кліщ

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *