Презентація проектів освітніх програм (на рівнях: молодший бакалавр, бакалавр, магістр)
14 грудня 2022 року, на розширеному засіданні кафедри технологічної освіти відбулася презентація та обговорення освітніх програм, за яким відбувається підготовка вчителя трудового навчання, технологій на кафедрі технологічної освіти на всіх освітніх рівнях: молодший бакалавр, бакалавр, магістр.
Під час презентацій проектів освітніх програм гарантами, а саме: доцентом Бербецем В. В., завідувачем кафедрою, професором Терещуком А. І., професором Авраменком О. Б., доценткою Харитоновою В. В., було розкрито зміст, компетентності та програмні результати навчання освітніх програм, обговорено їх унікальність та регіональні особливості, уточнено їх фокус та внесені зміни на наступний 2023-24 навчальний рік.
У своєму виступі Терещук Андрій Іванович, презентував загальні засади, на яких ґрунтується освітньо-професійна програма «Середня освіта (Трудове навчання та технології. Інформатика)», другого (магістерського) рівня вищої освіти, та відповідні зміни яких зазнала структура цієї програми.
Андрій Іванович розкрив загальні цілі сучасної підготовки вчителя технологій до викладання у профільній середній школі за відповідним Державним стандартом.
Під час укладання й перегляду освітніх компонентів та відповідних загальних й фахових компетентностей а також програмних результатів, враховувалися результати обговорень ОП із стейкхолдерами, яке відбулося на передодні засідання кафедри. Було враховано переважну більшість рекомендацій висловлених стейкхолдерами (роботодавцями, студентами, представниками від наукової спільноти, що є розробниками Державного стандарту вищої освіти тощо). З висловленими побажаннями можна ознайомитись за посиланням
У своєму виступі доцент Бербец Віталій Васильович, гарант освітньо-професійної програми «Середня освіта (Трудове навчання та технології. Інформатика)», першого (бакалаврського) рівня вищої освіти закцентував увагу на уточненні загальних та фахових компетентностей, програмних результатів навчання у відповідності до модельних програм з технологій для 5-6 класів, звернув увагу на необхідності врахування у змісті ОП регіонального ринку праці через посилення контактів з освітянами територіальних громад Черкаської та суміжних областей, а також запитів здобувачів вищої освіти які проживають з західних областях України.
У своєму виступі доцент Мелентьєв Олег Борисович, член проєктної групи освітньо-професійної програми Середня освіта (Трудове навчання та технології) ОС «молодший бакалавр», зауважив, що ОПП має прикладну орієнтацію та передбачає підготовку до виконання функціональних обов’язків керівника гуртка у закладах позашкільної освіти та закладах загальної середньої освіти. Основні компоненти ОПП об’єднані відповідною освітньою метою і спрямовані на формування у здобувачів вищої освіти компетентностей, необхідних для здійснення ними майбутньої професійної діяльності, професійного самовдосконалення упродовж життя, соціалізації та інтеграції в освітній простір.
Обговорення проєктів освітніх програм відбувалося в дружній атмосфері співробітництва та взаємодії між усіма учасниками засідання. Гаранти освітніх програм відповіли на усі питання та обговорювали спільні завдання для освітнього процесу у вищій школі.