Проведено відкриту бінарну лекцію
16 травня 2024 року, на кафедрі технологічної освіти відбулася відкрита бінарна лекція, для здобувачів вищої освіти, які навчаються на освітній програмі «Трудове навчання та технології. Інформатика» (перший бакалаврський рівень вищої освіти) з дисципліни “Методика трудового навчання та технологій”.
У якості лекторів участь брали Андрій ТЕРЕЩУК (завідувач кафедри технологічної освіти, доктор педагогічних наук) та Олександр ПАРХОМЕНКО (вчитель-методист Новопечерської школи (м. Київ), Заслужений вчитель України, вчитель вищої категорії).
Олександр Миколайович, поділився творчим професійним досвідом і натхненням до педагогічної діяльності вчителя трудового навчання та технологій у Новій українській школі. Цікавою і змістовною виявилася розповідь про освітній заклад у якому працює відомий вчитель, – адже освітяни цієї школи брали безпосередню участь у створенні її освітнього середовища на стадії проєктування, у тому числі й приміщень для трудового навчання, технологій, STEM.
Вчитель технологій у Новій українській школі працює з кожним учнем, враховує інтереси та індивідуальні спрямування до певного виду діяльності, що трансформується у створення відповідного виробу, який учні проектують і виготовляють у співпраці з вчителем та іншими учасниками проєктно-технологічної діяльності. У цих умовах з’являються можливості для розвитку й формування ключових компетентностей НУШ, наскрізних умінь.
Особливо цікавими виявилися презентовані досвідченим вчителем практичні результати проєктно-технологічної діяльності учнів, про які Олександр Миколайович, розповідав з теплотою про кожного свого вихованця.
Сьогодні вчителю доводиться не лише виконувати певні інструкції педагогічної чи методичної науки, щодо організації освітнього процесу, а головним чином моделювати цей процес разом із своїми вихованцями. Вчитель трудового навчання і технологій це надзвичайно творча професія у середній школі, адже йому необхідно пробудити інтерес в учнів до творчості, що можна втілювати у виробах і цікавих проєктах на заняттях з технологій.
У підсумковій частині лекції Андрій ТЕРЕЩУК звернув увагу здобувачів освіти на особливості організації проєктної діяльності учнів у Новій українській школі, зокрема щодо вимог Державного стандарту базової середньої освіти.
Андрій Іванович коментував для студентів деякі учнівські вироби, з метою звернути увагу на компетентнісний потенціал, що закладений в учнівських проєктах Новопечерської школи.
Студенти виявили непідробний інтерес до бінарної лекції. Наприклад, у прикінцевій частині заняття, студент Ганай Мирослав звернувся із запитанням до Олександра Миколайовича: «Чи вистачає енергії вчителю виконувати такий об’єм методичної й організаційної роботи з учнівським колективом»?
Звісно, вчителю який прийшов працювати до школи доводиться готуватися до кожного заняття – обмірковувати проблемні завдання для проєкту, добирати технології якими мають оволодіти учні, підготувати наочність, відео контент для посилення мотивації тощо. Однак з часом напрацьований матеріал допомагає і значно полегшує роботу педагогу і навіть вивільняє додатковий час для прояву творчості, без якої не можливо уявити успішного вчителя-професіонала своєї справи.
В умовах військової агресії з боку росії, вчителі знаходять сили і натхнення для того щоб продовжувати свою педагогічну працю. Прикладом професійного подвигу Вчителя є історія Януша Крочака – відомого польського педагога, письменника та лікаря, єврейського походження, який у часи Другої світової війни, не залишив своїх вихованців у найтяжчі хвилини їхнього життя.
Проведене заняття пройшло в атмосфері дружньої співпраці та жвавого обговорення усіх питань які було на ньому розкрито.
Автор допису Андрій ТЕРЕЩУК