Новина

Вебінар для вчителів трудового навчання щодо запровадження модельних програм НУШ

21 червня 2022 року відбувся обласний вебінар для вчителів трудового навчання щодо запровадження модельних програм НУШ. Організатори вебінару Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, модератор вебінару Анатолій Степанович Сорочиц.

Модельна програма «Технології» 5-6 класи (авт. кол.: Андрій Терещук, Оксана Абрамова, Володимир Гащак, Ніна Павич), знайшла своїх поціновувачів у моделюванні технологічної освіти серед вчителів трудового навчання та технологій і в Рівненській області, тож представників авторського колективу запросили презентувати Модельну програму перед учасниками заходу.

У першій частині заходу було розкрито актуальні питання технологічної галузі у Новій українській школі. Із доповідями виступили: Люшина Валентина Миколаївна, методист Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, тема «Проєктна технологія – модель компетентнісно-орієнтованого навчання технологій у 5 класі НУШ»; Дем’янчук Галина Петрівна, учитель ОЗ «Рокитнівський ліцей №3», тема «Конструювання сучасного уроку».

Друга частина вебінару була присвячена науково-методичним аспектам нового Державного стандарту базової середньої школи та відповідно моделюванню змісту технологічної освіти у НУШ.

Терещук Андрій Іванович, доктор педагогічних наук, завідувач кафедри технологічної освіти Уманського державного педагогічного університету, керівник проєкту з розроблення модельної програми, виступив із доповіддю «Реалізація Державного стандарту технологічної  освітньої галузі в умовах Нової української школи». У своєму виступі науковець розкрив концептуальні аспекти технологічної галузі у Державному стандарті базової середньої освіти, закцентував увагу на особливостях нового змісту освіти та на його відмінності від попередніх стандартів, а також, як це  впливатиме на методичну роботу вчителя трудового навчання і технологій в НУШ.

Абрамова Оксана Віталіївна, кандидат педагогічних наук, доцентка кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, співавторка модельної програми виступила із доповіддю на тему «Моделювання освітнього середовища на основі модельної програми з технологій для 5-6 класів закладів загальної середньої освіти». Оксана Віталіївна розкрила основні наукові та методичні засади побудови змісту та структури модельної програми з технологій для 5-6 класів. Модельна навчальна програма це документ, що визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета та види навчальної діяльності учнів, рекомендований для використання в освітньому процесі в порядку, визначеному законодавством. Навчальна програма визначає послідовність досягнення очікуваних результатів та описує зміст предмету (до конкретно обраних проєктів, матеріалу, технології, оздоблення та іншого) та описує види навчальної діяльності конкретизуючи їх до кожного проєкту. Отже, модельна програма не дає конкретних пояснень щодо викладання предмету, тому є широкий простір для авторської думки та креативу під час створення навчальних матеріалів. Навчальна програма описує зміст та види навчальної діяльності більш конкретно та детально ніж у модельній. Вчитель може відразу скласти календарно-тематичне планування за змістом пропонованої модельної програми для засвоєння учнями. Однак можливий інший варіант – внесення змін до змісту модельної програми, з тим, щоб врахувати стан  матеріально-технічного забезпечення закладу освіти,  природні обдарування учнів, регіональні і відповідно культурні особливості, у яких знаходиться школа тощо. Після внесених змін до модельної програми вчителем, вона проходить обговорення та затверджується педагогічною радою закладу освіти до впровадження в освітній процес закладу.

Авторами модельної програми було проведено анкетування учасників вебінару з тим щоб з’ясувати готовність вчителів використовувати як ремісничі технології з обробки конструкційних матеріалів так і педагогічні технології для організації відповідної навчальної діяльності учнів. Така співпраця авторів через анкетування з освітянами області має на меті допомогти вчителю трудового навчання відповідним методичним супроводом у Новій українській школі.

 

Робота вебінару пройшла у дружній співпраці та взаєморозумінні,  під час розгляду  питань, моделювання змісту технологічної освіти в Новій українській школі. Дякуємо організаторам вебінару за запрошення та співпрацю! 

 

Матеріали підготували: Андрій  Терещук,  Оксана Абрамова

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *