Новина

Затвердження освітніх програм на розширеному засіданні кафедри технологічної освіти

Обговорення освітньо-професійних програм «Середня освіта (Технології. Інформатика)» освітніх ступенів «Бакалавр» та «Магістр» дійшло до логічного завершення. 25 лютого 2025 року відбулося розширене засідання кафедри технологічної освіти за членів кафедри технологічної освіти, кафедри професійної освіти та технологій за профілями, кафедри техніко-технологічних дисциплін охорони праці та безпеки життєдіяльності, а також стейкхолдерів. У порядку денному засідання кафедри було заслухано та обговорено питання «Про затвердження освітньо-професійних програм кафедри».

З вступним словом виступив завідуючий кафедрою технологічної освіти, доктор педагогічних наук, професор Андрій Терещук, який який наголосив на важливості постійного оновлення освітніх програм відповідно до викликів сьогодення, розвитку цифрових технологій, інтеграції освіти з практикою та забезпечення якості підготовки майбутніх учителів технологій та інформатики. Він підкреслив, що участь стейкхолдерів у процесі оновлення програм є надзвичайно важливою для забезпечення їхньої практичної орієнтації та конкурентоспроможності випускників на ринку праці.

У ході обговорення учасники засідання надали конструктивні пропозиції щодо поліпшення змісту освітніх компонентів, розширення переліку вибіркових дисциплін, удосконалення практичної підготовки студентів, а також зміцнення партнерства з закладами загальної середньої освіти.

У своєму виступі Володимир Глухий – директор Тульчинського міжшкільний ресурсний центр Тульчинської міської ради Вінницької області зазначив актуальність змісту та структури освітньо-професійної програми «Технології. Інформатика», другого магістерського рівня підготовки. На думку стейкхолдера необхідно додати у структуру освітньо-професійної програми освітній компонент з педагогічного конструювання освітнього процесу з технологій. Також, Володимир Пилипович запропонував розширити деякі фахові компетентності, а саме збільшити перелік технологій, і додати зокрема наступні: обробка харчових технологій або технологій приготування їжі, технологій електротехнічних робіт, технологій робототехніки тощо.

Директор Уманської гімназії №8 Уманської міської ради Черкаської області Генадій Шелепко у своєму виступі вказав на відсутність у сьогоднішній школі для технологічної, природничої та технологічної освітніх галузей достатньої кількості вчителів, брак яких відчувають і учні і батьки. Натомість аналіз ОПП вказує на вдале поєднання інформатики та технологій, оскільки вчитель практики яким є вчитель технологій та «інформатики» – поєднання з сучасними цифровими технологіями у шкільній практиці покращить зміст предмету технології.

Заступник директора  Жашківського ліцею №3 Жашківської міської ради Черкаської області Світлана Онищенко у своєму виступі крім іншого акцентувала увагу на тому, що представлена освітньо-професійна програма (ОПП) спрямована на ґрунтовне вивчення специфіки освітньої галузі, з акцентом на формування фахових компетентностей, необхідних для здійснення професійної діяльності у сфері технологічної освіти. ОПП містить загальні і зрозумілі для здобувачів вищої освіти відомості, визначає мету підготовки, характеристику освітньої програми. загалом представлені загальні та фахові компетентності відповідають   вимогам ринку праці. У своєму виступі Світлана Аркадіївна схвально відгукнулась про освітньо-професійну програму та відзначила, що на її думку вона може бути впроваджена в освітній процес Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Гарант освітньої програми «Середня освіта (Технології. Інформатика)» освітнього ступеня «Бакалавр», доцент Віталій Бербец ознайомив присутній із запланованими змінами в ОПП та Наскрізній програмі практик та поділився планами подальшої співпраці з усіма стейкхолдерами.

До обговорення долучилися вчителі-практики – заступник директора з виховної роботи, учитель інформатики Ставищенського ліцею №2 Ставищенської селищної ради Тетяна Ясінська, вчитель трудового навчання та технологій Уманського ліцею №3 Руслан Кожевніков, вчитель інформатики Уманської гімназії №7 Євген Беженар, вчитель трудового навчання і технологій Комунального закладу «Хащуватський ліцей» (опорний заклад) Гайворонської міської ради Сергій Муржак, – які обґрунтували свої пропозиції щодо посилення практичної підготовки майбутніх вчителів, удосконалення змісту ряду освітніх компонентів інформатичного спрямування, врахування новацій освітньої галузі тощо.

Завідувач кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки Університету Григорія Сковороди в Переяславі, доцент Василь Васенко висловив схвалення змісту обговорюваних освітніх програм та закцентував позитив у співпраці між кафедрами щодо удосконалення змісту та технологій реалізації суголосних освітніх програм обох університетів.

Завідувач кафедри професійної освіти та технологій за профілями, доцент Олексій Мельник, який представив загальний зміст модернізації підготовки вчителя інформатики у контексті реалізації концептуальних положень Нової української школи.

Доцент кафедри професійної освіти та технологій за профілями Олександр Сажієнко закцентував увагу на забезпеченні освітніми програмами «Середня освіта (Технології. Інформатика)» освітніх ступенів «Бакалавр» та «Магістр» формування індивідуальної освітньої траєкторії, у тому числі реалізації результатів неформальної освіти, участі у програмах академічної мобільності тощо.

У розширеному засіданні кафедри також взяли участь Олена Горобець – директорка Комунального закладу “Кропивницький міжшкільний ресурсний центр №1” Кропивницької міської ради, начальник управління освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради Ольга Чирва, директорка Уманського ліцею №2 Таміла Скарбовська, вчитель вищої категорії, методист Уманського ліцею №2 Уманської міської ради Черкаської області Олена Мороз, здобувач вищої освіти першого (бакалаврського) рівня факультету інженерно-педагогічної освіти Мирослав Ганай.

На завершення гаранти освітніх програм професор Андрій Терещук та доцент Віталій Бербец подякували учасникам розширеного засідання кафедри за участь в удосконаленні змісту освітньо-професійних програм, висловили сподівання на подальшу активну співпрацю у контексті перегляду наскрізних програм практик, переліку дисциплін вільного вибору тощо.

 

Автор допису                                                                             Віталій БЕРБЕЦ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *