Новина

Зустріч проєктної групи зі стейкхолдерами: обговорення проєкту ОПП «Технології. Інформатика»другого (магістерського) рівня вищої освіти

До обговорення проєкту ОПП було запрошено стейкхолдерів: Іван ГЛУХИЙ (керівник Тульчинського міжшкільного ресурсного центру),  Олена ГОРОБЕЦЬ (керівник Комунального закладу «Кропивницький міжшкільний ресурсний центр №1» Кропивницької міської ради).  Світлана ОНИЩЕНКО завуч Жашківського ліцею №3, Аліна ГУЛЬКО (студентка другого року навчання, магістратури факультету інженерно-педагогічної освіти УДПУ імені Павла Тичини). Також участь взяли члени проєктної групи: Андрій ТЕРЕЩУК (керівник групи), Валентина ХАРИТОНОВА, Олександр  САЖІЄНКО.

Керівник проєктної групи відкрив засідання, розкрив основні положення які стосуються ОПП «Технології. Інформатика» для магістрів, відзначив, що представлений проєкт освітньо-професійної програми було підготовлено відповідно до вимог і в термінах університетського  Положення про освітні програми.

Андрій Іванович Терещук у своєму виступі, відзначив, що з 2027 навчального року учні старшої школи розпочнуть своє навчання за новим Державним стандартом профільної середньої освіти, який відповідає концепції Нової української школи. Тому вдосконалюючи зміст ОПП та готуючись до презентації її проєкту слід у першу чергу внести зміни до освітньої мети цієї освітньої програми. Головними чинниками, які впливатимуть на формулювання мети,  –  це підготовка майбутнього вчителя технологій та інформатики  до організації компетентнісного навчання та діяльнісного підходу у навчанні старшокласників на заняттях технологій та інформатики,  для розвитку й формування ключових компетентностей. Тому запропоновано наступну мету ОПП у такій редакції: “Забезпечувати професійну підготовку компетентних фахівців для ефективної професійної діяльності в закладах загальної середньої освіти, здатних:

-організувати освітній процес на  рівні стандарту та профільному рівнях для викладання технологій,  інформатики;

-моделювати  освітній процес з технологій та інформатики на інтегрованій основі для розвитку та формування  компетентностей;

-застосовувати у професійній освітній діяльності технології навчання та цифрові пристрої і програмні застосунки».

В цілому запропонована редакція мети у проєкті була підтримана членами проєктної групи та стейкхолдерами.

Валентина Василівна Харитонова вказала на необхідності враховувати до змісту мети термінологію Національної рамки кваліфікації, і відповідно, доповнити мету словами «розв’язує складні професійні завдання».

Олена Олександрівна Мороз звернула увагу на те, що кваліфікаційні випускові роботи передбачені лише з технологій. Вчитель технологій та інформатики, як випускник має подвійну спеціальність. Запропонувала надати можливість здобувачам вищої освіти обирати тему кваліфікаційної роботи яка б враховувала подвійну спеціальність.

Олена Валеріївна Горобець, в продовження сказаного О. О. Мороз, відзначила, що більший акцент у підготовці вчителя варто робити на цифрові технології, а саме: більше уваги приділити готовності вчителя працювати у закладі освіти з навчальним матеріалом структурованим на основі інтеграції.

Володимир Пилипович Глухий акцентував увагу на потенціалі технологічної галузі до реалізації інтегрованого підходу через організацію вчителем технологій проєктної діяльності учнів, організації STEM тощо. У зв’язку з цим необхідно врахувати, що саме вчитель технологій має можливість у змісті свого предмету, реалізувати різні знання  з основ наук, тому важливою якістю такого вчителя є співпраця з іншими освітніми галузями, взаємодія для організації (міждисциплінарних, колективних тощо) проєктів. Це потребує розвитку у майбутнього вчителя як м’яких навичок, так і організаційних та управлінських якостей.

Світлана Аркадіївна Онищенко, висловила пропозицію, доповнити освітній компонент «Методика організації STEM в ЗЗСО» розділом, який відповідає мистецькому напрямку в освіті.

У ході роботи було вироблено наступні рекомендації для проєктної групи ОПП «Технології. Інформатика». Зокрема, наступні:

  1. У змісті робочої програми ОК «Методика організації STEM в ЗЗСО» додати розділ, який відповідає інтеграції з мистецькою освітою – STEAM.
  2. Більше уваги приділяти розвитку у майбутніх вчителів технологій та інформатики здатності до організації освітніх проєктів та відповідних умінь комунікації та роботи в команді: взаємодія з батьками, управління конфліктами та лідерство в освітніх командах і т. д.
  3. З урахуванням вище сказаного доповнити мету ОПП: «…. здатних:

-співпрацювати з педагогічним колективом та батьками учнів для розв’язання освітніх, педагогічних, методичних та  виховних завдань передбачених Державними стандартами та освітньою програмою  закладу загальної середньої освіти».

Обговорення проєкту ОПП відбулося в дружній атмосфері співпраці та  розуміння спільних викликів, що постають перед українською освітою.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *