Академічна мобільність – можливість учасників освітнього процесу навчатися, викладати, стажуватися чи проводити наукову діяльність в іншому закладі вищої освіти (науковій установі) на території України чи поза її межами (п.2 ч.1 ст.1 Закону України «Про вищу освіту».

Порядок визнання результатів, отриманих у внутрішній академічній мобільності

Детальніше


Завдання учасників академічної мобільності:

  • підвищення рівня теоретичної та практичної підготовки, професійної майстерності учасників академічної мобільності;
  • отримання міжнародного досвіду провадження викладацької, наукової, науково-технічної діяльності та доступу до європейської та світової дослідницької інфраструктури;
  • реалізація спільних наукових, науково-технічних та/або освітніх проектів;
  • підвищення рівня володіння іноземними мовами;
  • популяризація української мови, культури, поглиблення знань про культуру інших країн.

Право на академічну мобільність реалізується на підставі договорів про виконання програми академічної мобільності:

ДОГОВІР

Університет Григорія Сковороди в Переяславі

Завантажити

ДОГОВІР

Хмельницький національний університет

Завантажити

ДОГОВІР

Український державний університет імені Михайла Драгоманова

Завантажити

ДОГОВІР

Національний університет Чернігівський колегіум імені Т.Г. Шевченка

Завантажити

Предметом договору є консолідація зусиль університетів спрямована на оптимальне використання науково-педагогічного потенціалу викладачів та наявних інформаційно-технічних засобів для участі у програмах внутрішньої академічної мобільності студентів аспірантів, докторантів, співробітників.

Процедура оформлення документів для участі у програмах внутрішньої академічної мобільності

1 етап

  • Звернутися у деканат за переліком документів для оформлення (заява на ім’я ректора) (зразок додається)
  • Витяг з протоколу засідання кафедри, на якому розглядалося питання направлення на участь в академічній мобільності (зразок додається),
  • Договір про участь у програмі академічної мобільності (зразок додається)
  • Копія договору Консорціуму або договір про співпрацю з іншим ЗВО)

2 етап

підготовка деканатом проєкту листа-звернення до закладу вищої освіти про направлення здобувача на програму внутрішньої академічної мобільності

3 етап

оформлений пакет документів подається до Навчально-методичного відділу університету

4 етап

оформлення індивідуального навчального плану на термін навчання за програмою академічної мобільності, затвердженого в установленому порядку (участь у програмах академічної мобільності можлива за умови їх відповідності освітній програмі та за погодження гаранта освітньої програми)

5 етап

формування Наказу на направлення здобувача вищої освіти для реалізації академічної мобільності за підписом ректора та візою юрисконсульта

6 етап

По завершенню академічної мобільності здобувач вищої освіти має у 10-ти денний термін подати такі документи:

  • до навчально-методичного відділу: програму та документ на підтвердження участі в академічній мобільності (академічна довідка); матеріали, що підтверджують фактичну дистанційну участь в академічній мобільності (фото заходу, посилання на сайт організатора, запис проведення академічної мобільності тощо).
  • до деканату: документ з переліком навчальних дисциплін та результатами їх вивчення, кількістю кредитів та інформацією про систему оцінювання навчальних здобутків, завірені в установленому порядку у закладі-партнері, для подальшого перезарахування результатів навчання

7 етап

  • визнання та перезарахування результатів навчання: університет визнає еквівалентними та перезараховує результати навчання студента у закладі вищої освіти – партнері;
  • визнання результатів навчання в рамках академічного співробітництва з закладами-партнерами вищої освіти здійснюється з використанням європейської системи трансферу та накопичення кредитів ЕСТS;
  • порівняння обсягу навчального навантаження під час здобуття вищої освіти в межах програми академічної мобільності повинно ґрунтуватися на зіставленні результатів навчання, яких було досягнуто здобувачем вищої освіти у закладі вищої освіти – партнері, та результатів навчання, запланованих освітньою програмою Університету.

Цю роботу координує  заступник декана з навчальної роботи та комісії, створені на кафедрах, які відповідають за реалізацію освітньої програми; перезарахування вивчених навчальних дисциплін здійснюється на підставі наданого здобувачем документа з переліком та результатами вивчення навчальних дисциплін, кількістю кредитів та інформацією про систему оцінювання навчальних здобутків здобувачів, завіреного в установленому порядку у закладі вищої освіти–партнері.

8 етап

підготовка звіту, який розглядається на засіданні кафедри про результати участі у програмі внутрішньої академічної мобільності. Затверджений звіт подається до навчально-методичного відділу