Освітній ступінь «бакалавр»

Розробники: к.т.н., доцент Мельник О. С., д.п.н., к.п.н., доц. Чичук В.М.

Програму схвалено на засіданні кафедри професійної освіти та технологій за профілями Протокол № 3 від 24 жовтня 2023 року

Пояснювальна записка

Програма кваліфікаційного екзамену з «Комп’ютерних технологій та методики професійного навчання» призначена для студентів, які закінчують Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини зі спеціальності 015.10 Професійна освіта (комп’ютерні технології).

Програма охоплює основні розділи фахових дисциплін спеціальності 015.10 Професійна освіта (комп’ютерні технології). Метою кваліфікаційного екзамену є перевірка теоретичних знань випускників основних тем фахових дисциплін, основних понять та їх визначень, передбачених програмою. В межах цього екзамену перевіряється й оцінюється науково-теоретична підготовка майбутніх спеціалістів з комп’ютерних технологій, необхідна для здійснення професійної діяльності у галузі комп’ютерних технологій.

Державний екзамен проводиться українською мовою.

Для проведення кваліфікаційного екзамену організовується екзаменаційна комісія у складі голови та екзаменаторів (членів) комісії. Комісія створюється щорічно наказом ректора і діє упродовж календарного року.

При складанні іспиту студенти повинні продемонструвати програмні  результати навчання та компетентності набуті впродовж навчання:

  1. Уміти використовувати інструменти демократичної правової держави в професійній та громадській діяльності, приймати рішення на підставі релевантних даних та сформованих ціннісних орієнтирів.
  2. Володіти інформацією чинних нормативно-правових документів, законодавства, галузевих стандартів професійної діяльності в установах, на виробництвах, організаціях у галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
  3. Аналізувати суспільно й особистісно значущі світоглядні проблеми, усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України.
  4. Розуміти особливості комунікації, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах.
  5. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами.
  6. Доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу державною та іноземною мовами.
  7. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення.
  8. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих.
  9. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації.
  10. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук у галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою.
  11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
  12. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
  13. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі.
  14. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти.
  15. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій.
  16. Знати основи і розуміти принципи функціонування технологічного обладнання та устаткування у галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
  17. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності.
  18. Розв’язувати типові спеціалізовані задачі, пов’язані з вибором матеріалів, виконанням необхідних розрахунків, конструюванням, проектуванням технічних об’єктів у предметній галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
  19. Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
  20. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики.
  21. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності.
  22. Застосовувати програмне забезпечення для e-learning і дистанційного навчання і здійснювати їх навчально-методичний супровід.
  23. Розуміти соціально-економічні процеси, що відбуваються в Україні та світі, мати навички ефективного господарювання.
  24. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях у галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
  25. Забезпечувати рівні можливості і дотримуватися принципів гендерного паритету у професійній діяльності.

Структура кваліфікаційного екзамену

Вступне випробування з комп’ютерних технологій та методики професійного навчання проводиться у формі усного екзамену та включає в себе теоретичні питання, які передбачають перевірку знань студента у галузі комп’ютерних технологій.

На засіданні кафедри професійної освіти та технологій за профілями були затверджені білети, які мають наступну структуру:

ЕКЗАМЕНАЦІЙНИЙ БІЛЕТ № 28

  1. Локальні комп’ютерні мережі: класифікація, апаратна і програмна підтримка.
  2. Дати характеристику архітектури персонального комп’ютера.
  3. Основні вимоги до педагогічних програмних засобів. Оцінка якості педагогічних програмних засобів.

ЗМІСТ ЗАВДАНЬ КВАЛІФІКАЦІЙНОГО ЕКЗАМЕНУ

Дисципліна «Мови програмування»

  1. Програми, дані, моделі, мови. Алгоритми та їхні властивості.
  2. Модель комп’ютера. Зображення чисел. Двійковий запис чисел.
  3. Принципи зображення чисел у комп’ютері. Мови програмування.
  4. Види діяльності зі створення програми. Кроки роботи з програмою.
  5. Сучасні мови програмування, їх класифікація. Транслятори, їх типи.
  6. Підпрограма, опис розв’язання підзадачі. Функція та її виклики. Приклад функції у програмі.
  7. Прототип функції. Функція, яка не повертає значень. Параметри-значення та параметри-посилання.
  8. Структура програми на мові С#.
  9. Оператори розгалужень та вибору в мові C#.
  10. Середовище .NET та його версії. Поняття про JIT-компілятор.
  11. Обробник виключень try…catch в мові C#.
  12. Складові об’єктно-орієтованого програмування.
  13. Класи, методи та об’єкти в мові програмування C#.
  14. Особливості створення Windows-додатків на мові C#.
  15. Використання процедур і функцій. Рекурсія. Параметри.
  16. Особливості роботи з масивами в JavaScript.
  17. Структура DOM. Робота з подіями DOM в JavaScript.
  18. Особливості створення програми на JavaScript.
  19. Інтерфейс програмування додатків Win32 API.
  20. Масиви у мові програмування C#, оголошення масивів.
  21. Указник як засіб непрямого адресування. Указники та динамічна пам’ять.
  22. Указники констант. Типізація указників. Операції над указниками.
  23. Принцип інкапсуляції даних і дій. Основні поняття об’єктного програмування.
  24. Інкапсуляція указників на функції в структурах. Статичні указники на функції в структурах.
  25. Операції над зображеннями в мові Python.
  26. Діапазон, кортежі та масиви в мові Python.
  27. Ітераторна та генераторна функції в мові Python.
  28. Метакласи. Робота метакласу при пошуку об’єкта.
  29. Веб-розробка сучасними мовами програмування.
  30. Шаблони проектування програмних додатків.

 Дисципліна «Програмне забезпечення»

  1. Класифікація комп’ютерних систем.
  2. Основні етапи виконання обчислювальних задач в комп’ютерних системах.
  3. Мовні засоби опису паралельних процесів.
  4. Основні підходи до створення паралельних мов програмування.
  5. Специфічні проблеми паралельного програмування.
  6. Мовні засоби опису синхронних паралельних процесів.
  7. Розміщення масивів у пам’яті матричних комп’ютерних систем.
  8. Способи вибірки об’єктів масивів. Мова Parallaxis.
  9. Функції відповідності розмірності масивів. Мова Parallaxis.
  10. Мовні засоби опису асинхронних паралельних процесів.
  11. Опис паралельних процесів.
  12. Програмні засоби ініціалізації та завершення паралельних процесів.
  13. Мовні засоби синхронізації доступу до загальних ресурсів.
  14. Мовні засоби синхронізації повідомлень для МКМД-систем з роздільною пам’яттю.
  15. Особливості компіляції програм для комп’ютерних систем.
  16. Традиційні етапи компіляції.
  17. Особливості компіляції при використанні різних способів програмування для паралельних комп’ютерних систем.
  18. Способи розпаралелювання процесу компіляції.
  19. Автоматичне розпаралелювання програм. Розпаралелювання програм для комп’ютерних систем, що керуються потоком даних (Dataflow).
  20. Організація обчислювальних процесів в паралельних комп’ютерних системах.
  21. Конфігурації операційних систем для паралельних комп’ютерних систем
  22. Функції розподілених операційних систем.
  23. Класифікація методів і задач планування
  24. Вихідні дані планування і відображення паралельних процесів у комп’ютерних системах.
  25. Методи статичного планування для паралельних і розподілених комп’ютерних систем.
  26. Особливості планування для неоднорідних комп’ютерних систем.
  27. Динамічне балансування завантаження в MIMD-системах з роздільною пам’яттю.
  28. Функція призначення модулів опраційних систем по процесорах.
  29. Специфіка планування у Grid системах.
  30. Особливості планування в паралельних базах даних.

 Дисципліна «Комп’ютерні технології в навчальному процесі»

  1. Сутність інформаційних технологій навчання.
  2. Напрями впровадження інформаційних технологій в освітній процес.
  3. Можливості інформаційних технологій як засобу підвищення ефективності освітнього. процесу.
  4. Умови ефективності використання нових інформаційних технологій в освітньому процесі. закладу освіти.
  5. Особливості та дидактичні можливості програмних засобів інформаційних технологій обробки тексту.
  6. Особливості та дидактичні можливості програмних засобів інформаційних технологій обробки звуку.
  7. Область та методика використання звукових посібників у навчальній та виховній роботі.
  8. Інформаційно-освітнє середовище закладу освіти.
  9. Загальна характеристика хмарних технологій.
  10. Особливості використання хмарних технологій в освіті.
  11. Хмарний сервіс Google Apps та отецифіка його використання.
  12. Особливості використання хмарного сховища Google Drive.
  13. Сутність та особливості Google Apps у професійно-педагогічній діяльності педагога.
  14. Технологія організації спільної роботи з документами, таблицями, опитуваннями та малюнками в Google Apps.
  15. Обгворення опитувань засобами Google Forms та обробка їх результатів засобами Google Apps.
  16. Технологія створення тестів та їх обробка засобами Google Apps.
  17. Планування як інструмент керування часом та ведення календаря засобами Googk Apps.
  18. Технологія організації спільної роботи над підготовкою презентацій засобами Google Apps.
  19. Сутність та можливості блогів в освітньому процесі.
  20. Технологія створення web-сайта засобами он-лайн системи керування web-контентом Google Sites.
  21. Технологія створення каналу на YouTube.
  22. Технологія створення віртуальної класної кімнати за допомогою Google Classroom.
  23. Освітні ресурси і порталами мережі Інтернет.
  24. Визначення, характеристика та класифікація web-сервісів.
  25. Організація освітнього процесу з використанням web-сервісів.
  26. Сервіси для створення різних інтерактивних матеріалів та найбільш поширені приклади web-сервісів.
  27. Сервіси для створення колажів та відео та найбільш поширені приклади web-сервісів.
  28. Основні етапи побудови персонального бренду педагога в соціальних мережах.
  29. Персональний блог як частина формування особистого бренду педагога.
  30. Психолого-педагогічні основи використання інформаційних технологій навчання в освіті.

 Дисципліна «Дидактичні основи професійної освіти»

  1. Роль і місце професійної педагогіки в системі наук про людину.
  2. Професійна педагогіка як галузь педагогічної науки.
  3. Предмет професійної педагогіки.
  4. Основні категорії професійної педагогіки.
  5. Кібернетична теорія в професійній педагогіці
  6. Поняття про педагогічну систему та умови її функціонування. Структурні компоненти педагогічної системи
  7. Теорія управління в професійній освіті. Системи навчання
  8. Організації діяльності систем професійного навчання, їх переваги та недоліки.
  9. Підготовка трудових ресурсів держави як соціальна і наукова проблема
  10. Загальна характеристика системи професійної освіти України
  11. Професійно-технічна освіта і її структура.
  12. Вища школа як підсистема професійної освіти. Рівні акредитації.
  13. Технікуми, коледжі: їх роль і місце у підготовці фахівців для народного господарства
  14. Типи закладів вищої освіти та їх стисла характеристика
  15. Дидактичні особливості заочної та дистанційної форми навчання
  16. Наступність професійно-технічної та вищої освіти
  17. Міжпредметні зв’язки та їх класифікація.
  18. Особливості міжпредметних зв’язків виробничого навчання з спеціальними дисциплінами в умовах ЗПТО
  19. Внутрішньо предметні зв’язки та їх класифікація.
  20. Сутність і завдання технічної творчості учнів ЗПТО. Рівні технічної творчості учнів.
  21. Роль технічної творчості в успішному опануванні робітничої професії. Форми технічної творчості
  22. Методика формування творчих умінь учнів ЗПТО
  23. Розвиток професійний важливих якостей і властивостей особистості учня в процесі технічної творчості
  24. Зміст роботи клубів і гуртків технічної творчості
  25. Методи навчання. Класифікація методів навчання за різними ознаками.
  26. Інструктування як специфічний метод професійного навчання
  27. Творчий підхід у виборі методів навчання для досягнення дидактичної мети заняття.
  28. Мета, завдання і сутність політехнічного навчання в системі ЗПТО
  29. Система політехнічних знань та умінь. Ступені, структура і зміст політехнічного навчання
  30. Чинне законодавство про професійну(професійно-технічну) освіту як основа організації контролю в ЗПТО

 Дисципліна «Методика професійного навчання»

  1. Розкрити основні положення асоціативно-рефлекторної теорії навчання.
  2. Організація позакласної роботи з інформаційних технологій в закладах професійної освіти.
  3. Основні вимоги до педагогічних програмних засобів. Оцінка якості педагогічних програмних засобів.
  4. Дати характеристику компʼютерного програмного забезпечення викладання спецдисциплін у галузі компʼютерних технологій.
  5. Дати характеристику різним формам організації навчальної діяльності учнів на уроці (індивідуальна, парна, групова і фронтальна).
  6. Розкрити поняття інформаційних та технічних засобів навчання.
  7. Розкрити сутність і охарактеризувати метод проектів і метод мозкового штурму.
  8. Дати характеристику інтерактивним методам навчання.
  9. Дати характеристику різним класифікаціям методів навчання.
  10. Характеристика урочних і позаурочних форм профільного і професійного навчання.
  11. Дати характеристику дидактичним принципам професійного навчання.
  12. Розкрити основні ознаки класно-урочної системи навчання.
  13. Методика ознайомлення учнів з поняттям «мова програмування».
  14. Сформулювати основні цілі навчання інформаційним технологіям в закладах професійної освіти.
  15. Методика вивчення інформаційних технологій..
  16. Розкрити зміст основних компонентів методичної системи навчання інформаційних технологій.
  17. Методична система навчання інформаційних технологій.
  18. Планування навчального процесу в закладах професійної освіти.
  19. Розкрити основні положення теорії проблемного навчання (проблемно-діяльнісний підхід до навчання).
  20. Дати характеристику педагогічних програмних засобів. Подати їх класифікацію.
  21. Розкрити основні положення концепція особистісно-розвивального навчання.
  22. Розкрити основні положення теорії програмованого навчання.
  23. Проаналізувати типові помилки учнів при вивченні галузевих дисциплін.
  24. Розкрити основні освітні можливості інформаційних технологій.
  25. Становлення, особливості та перспективи розвитку фахових навчальних предметів. Етапи становлення навчального курсу інформатики.
  26. Перевірка і оцінювання результатів навчання інформатики.
  27. Предмет і завдання курсу, його місце в системі професійної підготовки вчителя компʼютерних технологій.
  28. Розкрити основні положення діяльнісної теорії навчання і теорії поетапного формування розумових дій.
  29. Психолого-дидактичний аналіз помилок учнів і шляхи їх попередження й усунення.
  30. Методика професійного навчання як наука і навчальний предмет.

ШКАЛА ОЦІНЮВАННЯ

Оцінка «відмінно» ставиться студенту, відповідь якого відзначається повнотою викладання без допомоги викладача. Студент володіє глибокими, міцними, узагальненими знаннями з предмета, обґрунтовано використовує їх у нестандартних ситуаціях.

Оцінку «добре» отримує студент за повну, логічну, обґрунтовану відповідь із деякими неточностями. Студент може зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача. Знання студента є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях. Відповідь на ситуаційне завдання є недостатньо аргументованою.

Оцінку «задовільно» заслуговує студент, відповідь якого відзначається неповнотою виконання з допомогою викладача. Значну частину матеріалу студент засвоїв на репродуктивному рівні. Він не може самостійно аналізувати, робити висновки. Відповідь студента недостатньо осмислена. Відповідь до ситуаційного завдання є слабо аргументованою та/або в окремих аспектах – неправильною.

Оцінка «незадовільно» виставляється студенту, якщо він взагалі не відповів на питання, або його відповідь є неправильною чи фрагментарною. Студент не знає значної частини навчального матеріалу, робить суттєві помилки у відповідях на питання. Відповідь на ситуативне завдання є необґрунтованою чи неправильною.

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

При виставленні оцінки враховується змістовність та ґрунтовність усіх відповідей студента на питання екзаменаційного білету, мовленнєва, комунікативна і фахова компетенція.

Сума балів за всі види навчальної діяльності Оцінка ECTS Оцінювання за національною шкалою
90–100 A відмінно
82–89 B добре
75–81 C
69–74 D задовільно
60–68 E
35–59 FX незадовільно з можливістю повторного складання
0–34 F незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ФАХОВОГО ВИПРОБУВАННЯ

  1.  Ашеров А.Т. Теорія і практика надання освітянських комп’ютерних послуг. Х.: УІПА, 2011. 114 с.
  2. Басюк Т. М. Методи та засоби мультимедійних систем. Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2015. 426 c.
  3. Басюк Т. М. Основи інформаційних технологій. Львів : Новий Світ-2000, 2023. 389 c.
  4. Басюк Т. М. Основи інформаційних технологій. Львів : Новий Світ-2000, 2019. 389 c.
  5. Білоусова Л.І. Інтернет-ресурси для освіти. К.: Шкільний світ, 2011. 125 с.
  6. Бородкіна І. Л. Інженерія програмного забезпечення. Київ : Центр учбової літератури, 2019. 204 с.
  7. Буйницька О. П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання. К.: Центр учбової літератури, 2018. 239 с.
  8. Буйницька О. П. Інформаційні технології та технічні засоби навчання. К.: Центр учбової літератури, 2012. 239 с.
  9. Васильєв О. М. Програмування в PYTHON. Теорія і практика Київ : Ліра-К, 2023. 461 с.
  10. Висоцька В. А. Python: алгоритмізація та програмування. Львів : Новий Cвіт-2000, 2023. 514 с.
  11. Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті майбутніх фахівців. Львів : ЛДУ БЖД, 2015. 377 c.
  12. Давидов М. В. Програмне забезпечення мобільних пристроїв. Львів : Новий Cвіт-2000, 2020. 217 с.
  13. Жигірь В.І. Професійна педагогіка. К.: Кондор, 2012. 336 с.
  14. За ред. З.Н. Курлянд. Теорія і методика професійної освіти. К.: Знання, 2012. 390 с.
  15. За ред. О. М. Пєхоти , Т. В. Тихонової. Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічній освіті. Миколаїв : Іліон, 2013. 251 с.
  16. За ред. Ю.О. Жука. Експеримент на екрані комп’ютера. К.: Педагогічна думка, 2012. 179 с.
  17. За ред. Ю.О. Жука. Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання К.: Педагогічна думка, 2012. 111 с.
  18. За ред. Ю.О. Жука. Організація навчальної діяльності у компʼютерно орієнтованому навчальному середовищі. К.: Педагогічна думка, 2012. 127 с.
  19. Зайченко І. В. Теорія і методика професійного навчання. К. : Ліра-К, 2017. 579 c.
  20. Зайченко І. В. Теорія і методика професійного навчання. К. : Ліра-К, 2016. 579 c.
  21. Заяць В.М. Методи і засоби компʼютерних інформаційних технологій. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 142 с.
  22. Кол. авт. О. Є. Стрижак, В. Ю. Величко, Л. С. Глоба. Програмно-інформаційні засоби формування систем знань навчального призначення. К. : Ін-т обдарованої дитини, 2014. 142 c.
  23. Кол. авт.: В. П. Волинський, О. С. Красовський, О. В. Чорноус. Дидактичні основи створення аудіовізуальних електронних засобів для середньої загальноосвітньої школи. К. : Педагогічна думка, 2013. 302 с.
  24. Кол. авт.: Д. С. Антонюк, І. Д. Бойчук, В. В. Болотіна. Інформаційні технології у вищій школі. Житомир : О. О. Євенок, 2019. 363 с.
  25. Кол. авт.: М.О. Асанов, В.І. Доротюк, М.С. Коляновська. Організаційно-педагогічні засади формування інформаційного простору профільної школи. К.: Педагогічна думка, 2013. 141 с.
  26. Кол. авт.: Н. С. Саєнко, Т. П. Голуб, Ю. Е. Лавриш. Інтеграція цифрових технологій в освітній процес: виклики та перспективи. Київ : Центр учбової літератури, 2022. – 219 с.
  27. Кол. авт.: Н.Г. Ничкало, В.О. Радкевич, О.І. Щербак. Професійне навчання дорослого населення: теоретико-методологіні засади. К.: Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України; Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013.263 с.
  28. Колмакова В.О.Мови програмування. Умань.:АЛМІ, 2012. 83 с.
  29. Кривуца В.Г. Основи інфокомунікацій: програма та практикум. К.: Редакції газет природничо-математичного циклу, 2012. 118 с.
  30. Медведєва М. О. Мобільні технології в освітньому процесі. Умань : Візаві, 2019 . 102 с.
  31. Мимренко В. В. Створення сайту: проектна діяльність в інформатиці. Київ : Перше вересня, 2018. 151 с.
  32. О. О. Гриценчук, І. В. Іванюк, О. Є. Кравчина. Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів в умовах хмаро орієнтованого навчального середовища. Київ : Літера, 2019. 126 с.
  33. Палеха Ю. І. Документально-інформаційні комунікації. Київ : Ліра-К, 2021. 384 с.
  34. Ред. рада: В.Г. Кремень, В.М. Мадзігон, В.І. Луговий. Педагогічна і психологічна науки в Україні. Т. 4: Професійна освіта і освіта дорослих. К.: Педагогічна думка, 2012. 510 с.
  35. Семчук С.І. Інтернетика та прикладні технології в освіті Умань: Візаві, 2019. 139 с.
  36. Стеценко В.П. Створення та підтримка персонального освітянського сайту. Умань: Візаві, 2011. 107 с.
  37. Стеценко І. Інформаційні технології – для всіх : інформація: від пошуку першоджерела до зберігання. К. : Олег Філюк., 2017. 241 c.
  38. Стеценко І. Інформаційні технології – для всіх : інформація: від пошуку першоджерела до зберігання. К. : Філюк О., 2016. 241 c.
  39. Ткачук Г.В. Нові інформаційні технології та технічні засоби. Умань: Жовтий О.О., 2014. 151 с.
  40. Трач Ю. В. Динаміка сучасної культури: наукова і техніко-технологічна детермінація. Київ : Ліра-К, 2021. 482 с.
  41. Уклад. А.Г. Грітченко. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті і науці. Умань: Візаві, 2016. 109 с.
  42. Уклад. Г. В. Ткачук. Вибрані питання інженерії програмного забезпечення. Умань : Візаві, 2021. 190 с.
  43. Уклад. Н. М. Стеценко. Інформаційно-комунікаційні технології в управлінській діяльності. Умань : Візаві, 2017. 163 c.
  44. Уклад. С. О. Троян. Мова програмування C# [Електронний ресурс] = Programming C# : навчально-методичний посібник до курсу “Мова програмування C#” Умань : [б. в.], 2015. – 1 електрон. опт. диск. (СD-R)
  45. Уклад. С. О. Троян. Спеціалізовані мови програмування Умань : Жовтий О. О., 2016. 124 с.
  46. Уклад. С. О. Троян. Спеціалізовані мови програмування. Умань: Хондусенко Я.М., 2020. 184 с.
  47. Уклад.: М. О. Медведєва, І. І. Криворучко, М. С. Ковтанюк Інформаційно-комунікаційні технології в галузі. Умань : Візаві, 2020. 141 c.
  48. Уклад.: О. П. Муковіз, Г. В. Ткачук. Інформаційно-комунікаційні технології в педагогічній освіті. Умань : Візаві, 2023. – 163 с.