НАУКОВО-ДОСЛІДНА ТЕМА КАФЕДРИ: Актуальні проблеми підготовки майбутніх інженерів-педагогів у вищому навчальному закладі, державний реєстраційний – номер 0111U007545

Науковий керівник: Мельник О. С. – канд. техн. наук., доц.

Повний термін виконання: 09.2011–12.2025

Продовження теми: Витяг з протоколу засідання кафедри № 6 від 27 грудня 2020 року

Очікувані результати: зміст, форми, методи, технології, навчально-методичне забезпечення, педагогічні умови ефективної професійної підготовки майбутніх фахівців у закладах професійної(професійно-технічної) освіти

Практичні результати: опубліковано:

  • проіндексовані у міжнародних наукометричних базах даних Scopus та Web of Science:
  1. Kurok R., Hritchenko A., Shevel B., Мarchenkо S., Deshchenko O. Digital Technologies As A Constituent of the Methodical System of Developing Legal Competence of Economic Colleges Pedagogical Staff. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security,VOL.22 No.6, June 2022. 
  2. Yakymenko, S., Drobin, A., Fatych, M., Dira, N., Terenko, O., Zakharevych, M., & Chychuk, A. Formation of a Person’s Value Attitude to the Worldview Using Information Technologies. International Journal of Computer Science and Network Security 22(10), 183-190. DOI: 10.22937/IJCSNS. 2022.22.10.24
  3. Shuliak, A., Hedzyk, A., Tverezovska, N., Fenchak, L., Lalak, N., Ratsul, A., & Kuchai O. Organization of Educational Space Using Cloud Computing in the Professional Training of Specialists. JCSNS International Journal of Computer Science and Network Security 22(9), 2022, 447-454. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.9.58
  4. Yemelyanova D., Tadeush O., Dushechkina N., Masliuk K., Malyshevskyi O., Demchenko I. Formation of Professional Self-Determination of Future Teachers of Non-Language Specialties when Learning the English Language. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala 2022. 14(1). 305–321.  https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/4327 
  5. Vasiuk, O., Vygovska, S., Malyshevskyi, O., Nychkalo, N., Malyshevska, I.Zorochkina, T. Motivation Discourse of Student’s Personality in Educational Activity. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala 2022. 14(1). 196–214.  https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/article/view/4156
  6. Inna Povorozniuk, Liudmyla Neshchadym, Oksana Lytvyn, Tetiana Berbets, Iryna Filimonova, Liudmyla Zotsenko, and Yevheniia Hushcha Modelling of Demand Determinants for Full-Time Bachelor’s Degree Programs in Hospitality and Catering: The Case of Ukrainian Higher Education Institutions. International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.22 No.1, January 2022. P. 347–357. http://paper.ijcsns.org/07_book/202201/20220149.pdf
  7. Oleksandr Sazhiienko, Olena Haidamaka, Oleksandra Kozak, Liudmila Boiko, Nelia Boichuk, Olena Solodka. The Role Of New Information Technology Tools In Education. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security VOL.22 No.1, January 2022, pp. 665-671. http://paper.ijcsns.org/07_book/html/202201/202201087.html 
  •  наукових виданнях України (категорія Б):
  1. Наталія Дубова Сучасні підходи до впровадження проєктної технології під час підготовки бакалаврів харчової галузі. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Вип. 3 / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; [голов. ред. О.І.Безлюдний]. Умань : Візаві, 2022.С. 119-125 http://znp.udpu.edu.ua/article/view/266743 
  2. Aндрій Гедзик.  Інформаційні технології у фаховій діяльності майбутнього педагога  професійного навчання. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, 2022. № 2. С. 132–138. URL: https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2022.262951.
  3. Кільдеров, Д., Гедзик, А. Особливості процесу формування інформатичної компетентності майбутніх педагогів професійного навчання. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 2022. С. 23–31. https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/5034
  4. Кравченко Л. В. Зміст та методичні особливості вивчення курсу «Основи соціальної безпеки» у процесі підготовки молодших бакалаврів технологічної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2022. № 1. С. 160–167. http://znp.udpu.edu.ua/article/view/256210
  5. Філімонова І. Використання технології партнерства при вивченні фахових дисциплін у підготовці майбутніх фахівців професійної освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2022. Випуск 54. С. 296-299. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/54_2022/part_2/45.pdf
  6. Малишевський О., Філімонова І. Реалізація інноваційних технологій у практичній підготовці майбутніх фахівців професійної освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич, 2022. Випуск 49. С. 77–82. http://www.aphn-journal.in.ua/archive/49_2022/part_2/13.pdf
  7. Малишевський О., Гвоздецька Ю. Дослідження окремих аспектів генезису поняття «професійна культура». Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту імені Івана Франка / [ред./-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 51. С. 598–603.  http://www.aphn-journal.in.ua/archive/51_2022/91.pdf
  8. Малишевський О. Формування інформаційної компетентності майбутніх вчителів: досвід педагогічних університетів. Наука і техніка сьогодні (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Техніка», Серія «Фізико-математичні науки»)». 2022. Вип. 5(5). С. 336–352. http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/1616/1614
  9. Власенко С.О., Гончар Г.І., Ящук С.М. Місце і роль комплексного контролю в системі підготовки спортсменів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені МП Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Випуск 7 (152), 2022 С. 38-41 https://spppc.com.ua/index.php/journal/article/view/844 
  10. Ткачук С., Мельник О. Конструктивні вимоги до впровадження інформаційно-методичного забезпечення в закладах професійно-технічної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2022. № 2. С. 62–67. http://znp.udpu.edu.ua/article/view/262919
  11. 11. Ткачук С., Мельник О., Чичук В.М. Соціально-педагогічні передумови розвитку професійних цінностей педагогів в системі підвищення кваліфікації. Проблеми підготовки сучасного вчителя. 2022. № 2. С. 88–95. http://psv.udpu.edu.ua/article/view/267628
  12. 12. Kurok V., Hritchenko A. The innovative and activity environment of higher education institution as a leading factor in the formation of a student’s innovative culture. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. серія: «Педагогічні науки». Глухів, 2022. Вип 3 (50). Ч. 3. С. 10-16. https://drive.google.com/file/d/1p30vM1rwoiksDda746m91uhRgdOdAGey/view
  13. Гедзик А., Потапкін В. Використання комп’ютерних технологій як засобу формування інформатичної компетентності майбутніх учителів технологій. Молодь і ринок. 2023. № 8 (216). С. 155–158. URL: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/285729/283484
  14. Малишевський О. В., Грітченко А. Г. Проблеми та перспективи професійної (професійно-технічної) освіти у воєнний та повоєнний часи. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2023. № 1. С. 118–128. URL: http://znp.udpu.edu.ua/article/view/276952 
  15. Гвоздецька Ю.В. Психолого-педагогічна підготовка педагога професійного навчання: дефінітивний аналіз. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2023. Вип.№4. С.70-78 URL: http://znp.udpu.edu.ua/article/view/292341 
  16. Грітченко А. Г., Малишевський О. В. Smart-технології в інтелектуальному середовищі сучасної професійної освіти у ЗВО. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2023. № 1(9). С. 31–37. URL: http://ppsh.udpu.edu.ua/article/view/279333 
  17. Ірина Філімонова, Наталія Дубова Методичні аспекти проведення практичних занять із забезпечення якості продукції та послуг під час підготовки майбутніх фахівців професійної освіти в умовах дистанційного навчання. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 2023. № 1(27). С. 15-21. URL: http://psv.udpu.edu.ua/article/view/278723 
  18. Ірина Філімонова, Наталія Дубова Стимулювання професійного саморозвитку майбутніх фахівців професійної освіти кулінарного профілю як запорука їх кар’єрного зростання. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, 2023. № 2 (10). С. 67-74. URL: https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290572
  19. Захаревич М., Жмуд О. Особливості професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя інформатики до інноваційної діяльності. Наукові інновації та передові технології. Київ, 2023. № 3 (17). С. 331-344. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/3959/3981 
  20. Коробань, О. Інноваційні педагогічні технології у вищій освіті в умовах трансформації освітнього середовища. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2023. Вип.4. С. 60–69. URL: http://znp.udpu.edu.ua/article/view/292340 
  21. Ткачук, С.. Мельник О. Методика вивчення семантики мов програмування студентами закладів професійної освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, 2023. Вип. 1(1), С. 177–184. URL: https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.23  
  22. Ткачук С., Мельник О., Ворошилов С. (2023). Впровадження технологій мобільного навчання у системі дистанційної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, 2023. Вип. 1, С. 72–78. URL: https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2023.276939 
  23. Олександр Сажієнко. Застосування цифрових технологій в процесі організації змішаного навчання у педагогічних закладах вищої освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2023. Вип. 2. С. 173-180. URL: http://znp.udpu.edu.ua/article/view/282527  
  24.  Чичук В. Особливості підготовки майбутніх бакалаврів професійної освіти в умовах змішаного навчання. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: “Педагогічні науки“, 2023. Вип. 1, С. 70–78. URL:  https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4778 
  25. Ящук С., Чепелюк А., Кушнір Р. ІКТ у підготовці вчителів фізичної культури. Наука і техніка сьогодні. Вип.1(15). 2023. С. 217-225. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/3524
  26. Ящук С.М., Маслюк Р.В., Пензай С.А. Формування готовності до командної взаємодії на уроках фізичної культури. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. No 2 (8). С.382-393. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/sn/article/view/3716
  27. Ящук С.М., Власенко С.О. Проблема формування професійно-педагогічної компетентності тренерів-педагогів у теорії й практиці вищої освіти: Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. Київ: Видавничий дім «Гельветика», Випуск 92. Том 1. 2023. С. 164-167. URL:https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41849
  28. Ящук, С. М. Командна взаємодія як важлива складова професійно- педагогічної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури в початковій школі.  Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки. Київ : Видавничий дім “Гельветика”, 2023. Випуск СLV (155). С. 158-165. URL:https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42990
  29. Kurok V., Hritchenko A. The innovative and activity environment of higher education institution as a leading factor in the formation of a student’s innovative culture. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. серія: «Педагогічні науки». Глухів, 2022. Вип 3 (50). Ч. 3. С. 10-16. (не було подано у минулому році). URL: https://drive.google.com/file/d/1p30vM1rwoiksDda746m91uhRgdOdAGey/view
  • Монографії:
  1. Філімонова І. Формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів харчових технологій у процесі вивчення фахових дисциплін: монографія. Умань: Візаві, 2022. 267 с.
  2. Підготовка майбутніх фахівців професійної освіти у галузі цифрових технологій в умовах євроінтеграції та глобалізації освітніх процесів: кол. моногр. / А. Г. Грітченко, С. І. Ткачук, О. В. Малишевський, О. С. Мельник ; за наук. ред. А. Г. Грітченка ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Наук.-дослід. лаб. «Актуальні проблеми професійної технологічної освіти». Умань : Візаві, 2023. 265 с.
  3. Мельник О.С., Ворошилов С. В., Мельник О. В. Напруженно-деформований стан залізобетонних елементів фортифікаційних споруд та укриттів: кол. монографія. Умань : Візаві, 2023. 228 с.
  • Навчальні посібники 
  1. Web-програмування: навч.-метод. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад. М. А. Захаревич. Умань: Візаві, 2022. 188 с.
  2. Основи соціальної безпеки : навч. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад. Кравченко Л. В. Умань : Візаві, 2022. 127 с.
  3. Малишевський О. В. Професійна мобільність здобувача вищої освіти : навч.-метод. посіб. Умань: Візаві, 2022. 204 с. Рекомендовано до друку вченою радою УДПУ імені Павла Тичини (протокол № 16 від 28.06.2022 р.).
  4. Операційні системи : навч.-метод. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад.: В. М. Чичук.  Умань : Візаві, 2022. – 132 с. (№10 від 25.01.22).
  5. Коробань О.В. Програмування на мові С: навч. посіб. / упоряд.: О.В. Коробань. Умань: Візаві, 2023. 130 с.
  6. Ткачук С., ФілімоноваІ. Облік, калькуляція та звітність на підприємствах харчової промисловості: навч.-метод. посіб. / Станіслав Ткачук, Ірина Філімонова; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань: ВПЦ «Візаві», 2023. 176 с.
  7. Кравченко К. А. Теорія цифрових автоматів : навч. посіб. Умань : Візаві, 2023. 100 с.

Впровадження науково-технічної продукції у освітній процес: аналіз навчальних планів, програм, нормативних документів щодо підготовки майбутніх фахівців професійної освіти у закладі вищої освіти; визначення особливостей професійної діяльності педагогів, структури їхньої фахової компетентності та можливості професійно орієнтованих дисциплін у її формуванні; виявлення, обґрунтування та впровадження педагогічних умов, розробка критеріїв, показників та рівнів підготовки майбутніх випускників закладів вищої освіти спеціальностей 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)».