- Про факультет
- Безпека життєдіяльності
- Новини
- Керівництво
- Структура
- Вчена рада факультету
- Курси підвищення кваліфікації
- Випускники
- Контакти
- Скринька довіри
Обговорення проекту Державного стандарту профільної середньої школи
Засідання експертної групи технологічної освітньої галузі. Робоча зустрічі експертів галузі, мала на меті підготувати проєкт Державного стандарту профільної середньої освіти (далі ДСПСО) для подальшого обговорення у громадських колах.
У склад експертної групи увійшли провідні фахівці з технологічної освіти та методики трудового навчання учнів у закладах загальної середньої освіти та профільних закладах: Сергій ДЯТЛЕНКО (Експерт з питань освіти програми U-Lead з Європою, м. Київ) Володимир ГАЩАК (методист, Івано-Франківський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти), Василь ТУТАШИНСЬКИЙ (старший науковий співробітник, Інститут педагогіки НАПН України ), Микола ЦИМБАЛ (вчитель трудового навчання, Черкаська гімназія №9, ім. О. М. Луценка), Олена МОРОЗ (вчитель-методист, Уманський ліцей №2 Уманської міської ради Черкаської області), Сергій КОНДРАТЮК (методист трудового навчання, технологій, Комунальний навчальний заклад «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»), Олексій ЯЦЕНЮК (учитель-методист технологій, Калушський ліцей №3).
Модератор зустрічі – Андрій ТЕРЕЩУК (координатор робочої групи з розроблення проєкту ДСПСО).
Секретар зустрічі – Юлія РОМАНЕНКО, проєктна менеджерка з розроблення освітніх і навчальних програм Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України.
Від співавторів ДСПСО – Оксана АБРАМОВА ( доцентка кафедри теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка).
Юлія РОМАНЕНКО, у своєму зверненні до учасників експертної групи, висловила вдячність кожному учаснику, коротко розкрила питання щодо підготовки ДСПСО до експертного обговорення: мети й завдань експертної групи.
Андрій ТЕРЕЩУК у своєму вступному слові окреслив мету ДСПСО, розкрив його структуру: навів кількісну характеристику груп результатів, загальних та конкретних результатів тощо.
Метою технологічної освітньої галузі є реалізація творчого потенціалу учня, формування критичного мислення, готовності до зміни навколишнього природного середовища без заподіяння йому шкоди засобами сучасних технологій і дизайну, здатності до підприємливості та інноваційної діяльності, партнерської взаємодії, використання техніки і технологій для задоволення власних потреб, культурного та національного самовираження. Загальні та конкретні результати згруповано у чотири групи: 1.Створення проєкту з підприємницьким тлом на основі попередньо набутого досвіду. 2. Використання графічних зображень та цифрових засобів у проєктуванні. 3. Втілення науково-технічних досліджень у виробничій та підприємницькій діяльності. 4. Проєктування власної освітньо-професійної траєкторії.
Провідними якостями державного стандарту профільної середньої освіти є зорієнтованість на формування ключових компетентностей та наскрізних умінь, наступність з початковою та базовою середньою освітою, урахування інтересів та потреб учнів які будуть обирати не лише академічний профіль але й за професійним спрямуванням.
В цілому, усі експерти, позитивно висловились стосовно змісту ДСПСО, відзначаючи його сучасний зміст, відповідність вимогам та викликам сьогодення.
Разом з тим було достатньо корисних пропозицій та побажань для розробників стандарту, на його доопрацювання.
Експерти Сергій ДЯТЛЕНКО, Василь ТУТАШИНСЬКИЙ, Володимир ГАЩАК у своїх виступах звернули увагу, щодо внесення змін до формулювання мети технологічної освітньої галузі та інших змістових компонентів преамбули до проєкту ДСПСО. Окремо Сергій ДЯТЛЕНКО висловив побажання, що не варто занадто зміст Стандарту технологічної освітньої галузі переобтяжувати політехнічними поняттями, як у ядрі знань так і у вимогах до обов’язкових результатів навчання.
Експерти Сергій КОНДРАТЮК, Олена МОРОЗ висловились щодо внесення змін до компетентнісного потенціалу технологічної освітньої галузі.
Обговорення відбувалося у невимушеній та дружній атмосфері співробітництва та взаєморозуміння. За результатами обговорення ДСПСО, розробники матимуть чудову нагоду продовжити його підготовку до громадських обговорень у фахових колах.