Новини, Трудове навчання

Метод проєктів на заняттях з технологій: особливості організації у Новій українській школі

Гостьова лекція для студентів спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології), яку прочитали  завідувач кафедри Андрій ТЕРЕЩУК та відомий вчитель-новатор трудового навчання комунального закладу «Вінницький ліцей №23», спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист», «Заслужений вчитель України» Дмитро ЛУП’ЯК.

Тема лекції: «Метод проєктів на заняттях з технологій: особливості організації у Новій українській школі».

На лекцію були запрошені колеги кафедри  технологічної та професійної освіти Центральноукраїнського  державного університету імені Володимира Винниченка, і за безпосередньої участі усіх науково-педагогічних працівників кафедри, включно із завідувачем професором Миколою САДОВИМ. Присутніми на лекції також були  здобувачі вищої освіти відповідних ОП бакалаврського рівня з кожного представлених на лекції вузів.

У своєму вступному слові Андрій ТЕРЕЩУК відзначив актуальність теми лекції, яка обумовлена новими Стандартами освіти нової української школи. Вчитель трудового навчання (технологій) повинен володіти не лише сумою знань про сучасні технології та політехнічні основи сучасного виробництва але й бути здатним до організації освітнього середовища на засадах діяльнісного, особистісно-зорієнтованого навчання. Провідними інструментами для цього у роботі вчителя мають стати педагогічні технології, серед яких чільне місце посідає метод проєктів.

Студентам та викладачам кафедри було репрезентовано різні аспекти теоретичної та практичної реалізації проєктно-технологічної та дослідницької діяльності у технологічній освітній галузі. Спікери розкрили методичні підходи організації проєктної діяльності учнів, вимоги до творчої інтерактивної, трудової діяльності школярів, докладний аналіз етапів такої діяльності,  інтеграційні підходи у використанні проєктного методу тощо.

Зокрема, Дмитро ЛУП’ЯК  поділився досвідом організації та виконання різноманітних проєктів на заняттях трудового навчання та технологій, визначив ефективні методи, які запроваджуються ним на уроках: метод фантазування, фокальних об’єктів, комбінування та біоформ, розкрив особливості послідовності виготовлення виробів. Досить корисним у практичній діяльності педагога є методичні напрацювання вчителя, з якими він поділився зі студентами – майбутніми вчителями.

Дмитро Миколайовичу своєму виступі,  досить докладно розкрив не лише власні напрацювання але й презентував матеріально-технічну базу закладу освіти, презентував навчальні майстерні, сучасне обладнання для занять з технологій  та трудового навчання, яке дозволяє  широко впроваджувати STEM-освіту, здійснювати інтеграцію технологічної освітньої галузі з іншими осв ітніми галузями нової української школи .

Професор Андрій ТЕРЕЩУК акцентував увагу на особливостях методу проєктів в умовах НУШ, окреслив перспективні напрямки інтеграції та STEM-освіти, наголосив на важливості формувального оцінювання в проєктуванні. Ці та інші питання, розкриті у лекції, стали предметом жвавого обговорення серед присутніх студентів та викладачів.

Вцілому  захід викликав зацікавленість у слухачів до розкритого змісту лекції. Викладачі, доценти та професори з обох кафедр жваво обговорювали проблеми технологічної освіти. Було висловлено одностайні побажання продовжити таку співпрацю для вдосконалення підготовки сучасного вчителя технологій до роботи у Новій українській школі.